Dienstag, 8. November 2016

Grace-full Nail Polish - Midnight Soiree!

Hallo :)

ich bin zur Zeit irgendwie dauermüde. So richtig, ich könnte im Stehen einschlafen, im Sitzen sowieso. Aber ganz vernachlässigen will ich Euch auch nicht, daher gibt es jetzt noch einen schnellen Gute-Nacht-Post :)
 

Lackiert habe ich:

Base Coat von Rival de Loop young
Drei Schichten Grace-full Nail Polish - Midnight Soiree
Stamping mit ÜberChic Beauty Collection 8-03 und essence - hello hipsters
Top Coat von Aldi








Midnight Soiree besteht aus einer lila Base mit vielen Chameleon-Flakies, die hauptsächlich blau wirken, aber auch über violett zu rot changieren. Und etwas Zusatz-Hologlitzer! An sich war der Lack nach drei Schichten deckend, aber an den Spitzen hat er sich beim Trocknen etwas zurück gezogen - ich hätte meine übliche Basis-Farblack-Strategie verfolgen sollen. Um die Spitzen zu kaschieren und weil Stampen Spaß macht, habe ich noch ein kleines, florales Stamping hinzugefügt. Beim Stampen bin ich normalerweise sehr konservativ und stampe in der selben Farbfamilie - da habe ich mich dieses Mal schon richtig extravagant gefühlt :'D wobei lila und blau ja doch noch recht eng verwandt sind (außerdem enthält der Lack ja auch blaue Flakies - naja, ich bin und bleibe eben doch recht konservativ, was die Farbkombis angeht :'D). Das Ergebnis hat mir auf jeden Fall sehr gut gefallen, das Muster ist so schön zart und verdeckt den hübschen Midnight Soiree nicht :)

Wie gefällt Euch meine Kombi?

Liebe Grüße,
Eure Nicki


P.S.: Gute Nacht :'D ...


___________________________ 



Hi lovelies, 

I'm sooo incredibly tired at the moment! I could sleep all day. But I don't want to neglect you, so here you get a quick bedtime-post :D

I decided to use Grace-full Nail Polish Midnight soiree, a deep purple jelly with chameleon flakies that appear mostly blue, but also shift to violet and red. Plus tiny holo microglitter! Midnight Soiree was fully opaque in three coats, but it kind of drew back from the tips a little bit. I decided to cover this with a little stampy (and because stamping is fun) using ÜberChic Collection 8 plate 03 and the light blue essence hello hipsters. Normally I'm pretty conservative when stamping, you know, using only similar colours like light blue on dark blue, or black, but this time I felt kind of experimental and decided to use light blue on purple :'D .. ok, not that ground breaking new colour combination (especially since there are blue flakies in the purple polish :'D..), but it is a start, I guess. Well, I really liked this combination and how delicate the pattern was; it didn't hide too much of the beautiful Midnight Soiree.

What do you think?
 

Kommentare:

  1. I feel you! I feel exactly the same lately, no energy! I think maybe its the shift in seasons :) Beautiful manicure as always, You always pair such beautiful designs to go with your stunning polishes! I always enjoy seeing what combinations you create next :)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Yeah maybe it really is the shift. I noticed that the cold weather makes me tired too. I always want to hide in the blanket, so I don't move very much, what makes me sleepy :'D

      Thank you so much for your lovely words ♥ It means a lot to me!

      Löschen
  2. The bad weather influences me too, so I am extremely tired too. As about your nails, they look lovely, delicate and elegant!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Yeah, unfortunately we'll have to deal with it for some months, now :'D

      Thank you ♥

      Löschen
  3. I've been really sleepy too haha
    I hate it when polish shrinks away from the tips! I like the stamping you added :)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. It really reassures me that I'm not the only one who is so sleepy :D
      Yeaaaah I really hate that, too! The only thing against that, that works for me is a good creme base polish.

      Löschen